7 strategii sa nu te ingrasi de sarbatori

Cum sa nu te ingrasi de Sarbatori , sau cum sa nu te ingrasi tare:)

 

Daca esti o persoana preocupata de imbunatatirea aspectului corporal sau daca esti o persoana cu un scop in fitness sau in sanatate, sarbatoriile de iarna Carciunul si Revelionul, pot fi oarecum ‘’de cosmar’’ cand vine vorba sa iti menti alimentatia la niste cote sanatoase si normale si e foarte dificil sa nu faci excese.

Eu de exemplu, cum sunt o persoana mancacioasa si pofticioasa, sunt mereu tentata sa ciugulesc atat cand gatesc bunatatiile de Craciun si mai ales cand iau parte la diferite petreceri sau reuniuni de familie.

Anturajul, socializarea, emotiile ma fac sa nu observ prea bine cand intreg limita la mancare si fac excese alimentare pe care mai tarziu le regret sau le resimt sub forma de balonare, stari de preaplin si bineinteles ingrasare, asta ca sa nu mai amintesc de starea psihica si de sentimentul de autorepros.

Trebuie sa amintesc ca nu doar excesul de mancare ne poate da peste cap in aceasta perioada ci si lipsa somnului, programul neregulat al meselor, excesul de alcool, lipsa hidratarii corepsunzatoare etc

Desi e o perioada a bucuriei, a sarbatorii, a petrecerilor si e normal sa le savuram la maxim iata cateva strategii pe care mi le-am impus pentru a nu acumula 2-3 kg de grasime pe care mai apoi tot eu va trebui sa muncesc sa le elimin si din pacate nu se elimina asa usor cum se acumuleaza.

  1. Gatesc traditional: sarmale, racitura, friptura, salata de Boeuf etc dar imi fac separat si varianta mai dietetica a acestor preparate. De exemplu fac sarmalele din muschi de vita sau piept de pui, salata de Boeuf o mananc fara maioneza, si tot felul de alte trucuri mici dar care conteaza. Daca nu gatiti voi si luati masa la parinti, rude sau prieteni, injumatatiti portia si incercati sa va axati pe 2-3 feluri de mancare in loc sa incercati toate preparatele.
  2. Nu plec la nici o petrecere flamanda. S-ar putea ca acolo sa nu gasesc decat preparate care nu sunt in acord cu scopul meu si sa mananc din cauza foamei accentuate mult mai mult decat am nevoie.
  3. Fac miscare acasa.Faptul ca saliile de sport sunt inchise, nu insemana ca nu poti sa iti pui corpul in miscare macar 15-20 min pe zi. Aici ai un antrenament functional pe care il poti face cu un partener sau cu copilul tau, un antrenamnet pentru acasa al fesierilor si un antrenament pentru brate frumoase. Toate aceste antrenamente nu necesita accesorii complicate ci doar vointa.
  4. Ma imbrac cu haine sexy, cat mai stranse pe corp (decente bineinteles) dar care ma vor face sa nu imi doresc o balonare vizibila cu ochiul liber, deci voi manca mai costient si voi fi atenta la cantitate.
  5. Ma feresc de biscuiti, cozonaci si prea multe gustari dulci si cu faina alba. Zaharul produce dependenta si voi ajunge sa imi doresc mai multe alimente dulci. In schimb prefer sa manac mese adevarate, echilibrate. Evitati sa sariti peste mese ca sa lasati loc consumului de dulciuri.
  6. Daca servesc alcool aleg vinul in cantitati moderate. Prea multe bauturi alcoolice cremoase va vor creste pofta de mancare
  7. Beau multa apa intre mese si am grija sa dorm minim 7 ore pe noapte si daca pot merg la o un spa cu sauna pentru un reset.

Mai e un aspect care trebuie luat in considerare: oricat de mult ai manca in preajma Sarbatoriilor, trebuie sa intelegi ca nu te poti ingrasa enorm intr-o saptamana. Chiar daca ai facut-o lata, uita si ia-o de la capat pe drumul cel bun. Daca ai nevoie de indrumare pe partea de alimentatie sau antrenament iti stau la dispozitie cu programe personalizate.

Daca mai aveti si voi niste ponturi legate de subiectul din articol va rog sa ni le impartasiti intr-un comentariu.

Sarbatori binecuvantate!

Oana

Comentarii